Os terrenos de Lorwyn e mais, muito mais…

Lorwyn SymbolEm plena época de rumores e revelações, as novidades acerca do próximo set sucedem-se umas atrás das outras!

O objectivo hoje é apresentar-vos uma compilação das ultimas cartas reveladas, algumas delas embora ainda não sejam oficiais têm uma muito fonte segura 😉 .


Vou-me servir (tipo muleta 🙂 ) do artigo do Doug Beyer para abrir as “hostilidades”.



No lançamento da X (10ª) Edição, junto com os “Starter Pack’s” a Wizards oferecia 2 terrenos básicos do novo set, Lorwyn.

Ainda antes de terem sidos revelados no Magic Arcana já o Eepop, membro do MTG Salvation tinha chegado à conclusão de que os desenhos nos terrenos de Lorwyn se complementavam, tal como o prova este post no dia 16 de Julho.


Magic Arcana no dia 7 de Agosto
Swamp & Mountain

 

Terrenos já conhecidos
Lands Known

No artigo publicado hoje pelo Doug Beyer, ficamos a conhecer mais 4 dos terrenos básicos de Lorwyn.

Ilha + Pântano
Island & Swamp

Planície + Floresta
Plains & Forest

Passemos agora para as cartas, primeiro aquelas que nos foram reveladas pela Wizards.

Dread
Dread

Vamos ter um ciclo de Encarnações Elementais, são já conhecidas 2 cartas e ambas com os mesmos principios básicos, uma habilidade associada à cor e dois efeitos “triggered”, o primeiro facilmente associado à cor e o segundo que baralhada a carta no grimório quando esta vai para o cemitério.

Pessoalmente gosto do conceito, só é pena ter o custo com 3 manas específicas 😦 .

Rings of Brighthearth
Rings of Brighthearth

Esta carta é no mínimo interessante, vai fazer parte de um qualquer combo. Nesta altura já devem andar por aí uns quantos “Johnny Combo” a estudar como poderá ser utilizada.

Cryptic Command
Cryptic Command

Muito boa, é verdade que terá que ser utilizada num deck mono-blue ou pelo menos num deck de controle com um pequeno “splash” de outra cor, mas mesmo assim digo-vos que vai jogar!

Poder escolher 2 destas 4 opções é excelente, veremos se não tenho razão…

Quanto às cartas não oficiais:

Vigor
Vigor
Creature – Elemental Incarnation
Trample
If damage would be dealt to a creature you control other than Vigor, prevent it. Put a +1/+1 counter on that creature for each damage prevented this way.
When Vigor is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into it’s owner’s library.

Wanderwine Prophets
Wanderwine Prophets
Creature – Merfolk Wizard
Champion a Merfolk (When this comes into play, sacrifice it unless you remove another Merfolk you control from the game. When this leaves play, that card returns to play.)
Whenever Wanderwine Prophets deals combat damage to a player, you may sacrifice a Merfolk. If you do, take an additional turn after this one.

Crush Underfoot
Crush Underfoot
Tribal Instant – Giant
Choose a Giant creature you control. It deals damage equal to its power to target creature.
“Five-toed tomb”
-Kithkin expression meaning “Giant’s footprint”

Kithkin Greatheart
Kithkin Greatheart
Creature – Kithkin Soldier
Kithkin Greatheart gets +1/+1 and has first strike as long as you control a Giant.

Feast of Footbottom
Feast of Footbottom
Instant
Put any number of target creature cards from your graveyard on top of your library.
Draw a card.

Woodland Shapeshifter
Woodland Shapeshifter
Creature – Shapeshifter
Changeling (This creature is every creature type even if this card isn’t in play.)
Changelings can’t resist the temptation of a new form, even if it isn’t in their best interest.

Lairwatch Giant
Lairwatch Giant
Creature – Giant Warrior
Lairwatch Giant can block an additional creature.
Whenever Lairwatch Giant blocks at least two creatures, it gains first strike until end of turn.
A giant can pout for decades. Woe to anyone who disturbs them.

Lash Out
Lash Out
Instant
Lash Out deals three damage to target creature. Clash with an opponent. If you win, it deals three damage to that creature’s controller. (Each clashing player reveals the top card of his or her library then puts that card on the top or bottom. A player wins if his or her card had a higher converted mana cost)

Resta-me salientar que além das cartas já mencionadas conhecemos mais algumas, ainda sem imagem, das quais saliento:

Perfect Imperalist2 CCMana Green
creature : elf and warrior – Uncommon
other elfs you control gains +1/+1
Mana Green, Tap: put a 1/1 green elf warrior token into play
2/2

Secluded Glen
Land – Rare
As Secluded Glen comes into play, you may reveal a Faerie card from you hand, if you do, Secluded comes into play untapped. Otherwise, it comes into play tapped
Tap: add Mana Uncolor or Mana Black to your mana pool

TarfireMana Red
Tribal Instant- Goblin – Common
Tarfire deals 2 damage to target creature or player.

Yup, para hoje já chega 🙂

Keep it Magic

Explore posts in the same categories: Lorwyn

Etiquetas: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment em “Os terrenos de Lorwyn e mais, muito mais…”


  1. Once I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a remark is added I get four emails with the identical comment. Is there any manner you can remove me from that service? Thanks!


Deixe um comentário